BAKAR KALORI MASA TIDUR

BAKAR KALORI SEBELUM TIDUR


 Makam Malam 3 Jam Sebelum tidur Jika selepas makan dan anda terus tidur akan membuat sebuah proses dalam pencernaan didalam tubuh melambat dan tentunya tak akan mampu berjalan dengan sempurna. Ini akan mengakibatkan masalah pencernaan yang menyebabkan sembelit. Sebaiknya anda makan malam sebelum jam 6 pm atau 7 pm.Ini membolehkan tubuh anda akan memiliki banyak waktu untuk mencerna makanan dengan sempurna.

 Lakukan aktiviti Ringan Sambil anda menunggu selama 3 jam sebelum anda tidur, gunakanlah waktu tersebut untuk anda lakuakan aktiviti ringan seperti berjalan-jalan di kawasan rumah untuk melancarkan proses pencernaan . Sekiranya sistem pencernaan anda berfungsi dengan baik, ini mampu meningkatkan metabolisme pada tubuh semasa anda tidur Minum Teh Hijau Atau Air Lemon Sebelum Tidur Minuman seperti teh hijau dan juga air lemon banyak mengandung zat antioksidan yang sangat tinggi.

 Zat antioksidan berfungsi untuk melindungi metabolisme tubuh. Sekiranya anda minum teh hijau dan air lemon yang suam pada sebelum anda tidur akan dapat membakar lemak selama anda dalam keadaan tidur. Dua minuman ini juga mampu mendetoks tubuh anda untuk lebih segar dan bertenaga untuk keesokan harinya Tidur 7-8 Jam Sehari Penelitian telah membuktikan bahwa kualitas tidur yang baik sangat penting bagi kesihatan seluruh tubuh.

 Orang yang memiliki gangguan tidur, metabolismenya akan lebih lambat dan berat badan akan bertambah dengan lebih cepat. Bila tidur anda cukup, anda akan memiliki metabolisme tubuh yang baik untuk melakukan aktiviti seharian. Ini juga telah terbukti, aktiviti sel yang baik sewaktu tidur, akan dapat mengurangkan stress dan myegarkan tubuh Sebenarnya anda mampu mengurankan berat badan dengan hanya bernafas. Tarik nafas melalui hidung, tahan dalam kiraan 1, dengan hembus melalui mulut. Nafas ini seharusnya berasal dari belakang tekak dan berakhir dari dalam perut.

Apabila kita telah mempraktikkan dan selalu bernafas dengan cara ini, ia akan menjadi mekanisme semulajadi untuk membakar lebih kalori tanpa bersenam. Memang menakjubkan bukan , apabila kita mengetahui kelebihan yang kita ada dalam badan kita. Dengan hanya melakukan perkara yang kita sudah selalu lakukan dapat membantu badan kita membakar kalori. Sungguh mengagumkan anugerah yang diberikan kepada kita. Tinggal kita mencari cara menggunakannya dan menjaganya dengan baik.


 OK..Selamat Mencuba semua 🙂

Comments

Popular posts from this blog

MAKANAN YANG BAIK UTK DIET

KURUS MASA PUASA

LEMAK TEPU & LEMAK TAK TEPU