KULIT ANJAL GEBU

1-Nutrien Penting Untuk Kulit Yang Lebih Berseri Dari Dalam Kulit Lebih ANJAL
 dengan Kolagen Kolagen berfungsi untuk menganjalkan kulit dan memastikan tisu-tisu kekal bercantum. Kolagen banyak ditemui di dalam kulit dan kulit kita mampu menghasilkan kolagen sendiri tetapi secara semulajadinya pengeluaran kolagen akan berkurangan dengan peningkatan umur, dan ini menyebabkan kulit kendur, kedutan dan garis-garis halus mula kelihatan. Jadi, pengambilan kolagen amat digalakkan untuk kulit yang lebih anjal, gebu dan tegang serta membantu mengurangkan parut dan kedutan.

 2. Protien Untuk MEMBINA Kulit Yang Sihat Tubuh kita tidak boleh mnegeluarkan protien secara semulajadi, oleh itu kita perlu mengambilnya melalui pemakanan harian. Pengambilan protien yang berkualiti penting untuk menghasilkan sel kulit yang sihat, memperbaiki dan menghasilkan sel serta tisu baru. Ia juga terlibat dalam pengeluaran hormon yang sihat dan enzim yang penting untuk kulit. Protien menghasilkan asid amino penting untuk fungsi optimum kulit dan menyokong penghasilan glutation yang membantu melindungi sel kulit akibat daripada kerosakan sinaran matahari.

 3. PERLINDUNGAN Antioksida Dengan Vitamin C Vitamin C bertindak sebagai antioksida yang meneutralkan kerosakan oleh radikal bebas. Ia juga memberikan banyak manfaat kepada tubuh seperti memberikan keupayaan kulit menyembuh secara semulajadi. Secara tidak langsung pengambilan vitamin C secara konsisten dapat mengurangkan kedutan, meredakan kulit kering dan kulit kasar di samping menyokong penghasilan kolagen dan kulit baru untuk kulit yang lebih sihat.

 4. Kekalkan KELEMBAPAN Kulit Dengan GLA Digelar sebagai asid lemak untuk awet muda, asid gamma-linolenik (GLA) merupakan asid lemak omega-6 yang merupakan sebahagian daripada lipid kulit untuk kulit kekal sihat. Ianya penting bagi sel kulit untuk kekal lembab dan kuat serta membantu meningkatkan keupayaan fungsi kulit. Selain menjadi agen awet muda, ia juga dapat membantu mengurangkan kegatalan (iritasi) dan pengelupasan kulit. GLA juga dapat mengekalkan kelembapan dan menghalang keradangan untuk kulit kelihatan lebih berseri.

Comments

Popular posts from this blog

MAKANAN YANG BAIK UTK DIET

KURUS MASA PUASA

LEMAK TEPU & LEMAK TAK TEPU