PETUA BUANG ANGIN DALAM BADAN

ATASI GEMUK ANGIN

6 Petua Berkesan Untuk Buang Angin Dalam Badan

angin dalam badan? Meh cuba buat 6 perkara ini

fe.jpg
Oleh Feyra Nasrom Sumber petuasihat
Angin dalam badan sebenarnya berpunca daripada aktiviti seharian kita dan juga pengambilan makanan. Ada sesetengah makanan itu akan menyebabkan kita mempunyai angin dalam badan sehingga boleh menyebabkan rasa loya. Jadi, apa yang perlu dilakukan sekiranya badan anda mempunyai angin? Jom baca kat bawah ni :
1)Ambil vitamin C
Ya, vitamin C boleh buang angin dalam badan . Makan je vitamin C , badan akan kembali sihat.
2) Ambil ubatan herba
Ubatan herba dijadikan sebagai ubat-ubatan terhadap sesetengah penyakit dan angin dalam badan salah satu masalah kesihatan yang boleh diselesaikan dengan ubatan herba.
3)Bawang putih
Untuk hilangkan angin dalam badan, makan sahaja bawang putih. Kalau korang nak tahu, petua tradisional untuk hilangkan angin dalam badan bayi adalah dengan membalurkan bawang putih di sekitar bahagian-bahagian badan dan menggosokannya.
4) Minum sup hangat
Nak hilangkan angin dalam badan, minum sahaja sup panas kerana sup panas boleh menghilangkan rasa lesu dan menjadikan badan kita lebih segar.
5) Bersenam
Ya, badan kena rajin bersenam. Antara punca badan banyak angina disebabkan jarnag melakukan senaman. Sekurang-kurangnya, berjoging, berjalan kaki pun sudah memadai.
6) Relleving Wind Pose
Lakukan satu posisi ini dalam satu pergerakan yoga dan posisi ini membantu menghilangkan angin dalam badan. Caranya korang buat sahaja seperti dalam gambar kat bawah ni :
Screen-Shot-2017-01-27-at-12-43-33-PM.png

Comments

Popular posts from this blog

MAKANAN YANG BAIK UTK DIET

KURUS MASA PUASA

LEMAK TEPU & LEMAK TAK TEPU